3 december 2012

Träningsutmaning. Vecka 1


KUL att så många är med på träningsutmaningen!
Denna utmaning går mest ut på att hålla igång och röra på sig på en viss nivå under en viss tid varje vecka. Bestäm dig, utifrån ditt nuläge, hur mycket träning per vecka känns som realistiskt men ändå som en utmaning för dig. Är du nubörjare så börja med 30 min pass (förslagsvis raska promenader blandat med lite lite jogg) 3 gånger i veckan. Hur mycket vill du träna för att känna dig nöjd?För mig handlar det om runt en timme 3ggr i veckan
Du kan också mäta din träning i form av antal steg (använd stegmätare, finns bland annat på Clas Ohlson och kostar runt 50kr) eller i antal km på RunKeeper. Ta det som passar just dig. Kom ihåg att du ska utmana dig själv, men var realistisk- det är en förutsättning för att lyckas
Kör igång redan idag! Kom ihåg att du tävlar mot dig själv, på dina villkor och utifrån dina egna förutsättningar! Du gör detta för din skull, en sådan här satsning på dig själv är du alltid värd!
Utmaningen håller alltså på i 25 dagar med start idag den 3December. Självklart kan du haka på senare om det inte passar dig just idag/ om du läser detta först senare. 
Min egen utmaning när jag började var  att springa/jogga/ta mig framåt 5 km/vecka! Då delade  jag upp det i 2-3 km pass, men målet var att inom kort faktiskt orka/klara av att jogga sammanhängade! Jag klarar det nu! Alla kan lära sig om man låter det ta tid. 

UTMANING ETT: 
Rör på dig minst 3ggr denna VECKA i minst 30min varje pass. 
Det kan vara promenader i raskt tempo eller jogga. Inte långsammare än 9minuters tempo. 
Du kan träning hemma på golvet (jag kommer lägga upp tips under veckan) eller träna på gym. 
Ladda ner Runkeeper så kan du registrera allt du gör så du kan ha koll på hur långt du går eller springer
Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon
Följande duktiga Bloggerskor  är med:
http://piasus.blogspot.se/

http://browneyedgirltjejen.blogspot.se/

Titta in på deras bloggar för att följa deras träning
Lycka till alla!

10 kommentarer:

  1. Halloj! Vilken kul idé! Jag passar denna gång, men hakar kanske på nästa. Bra initiativ! Ha en go dag!

    SvaraRadera
  2. jag missuppfattde tyvärr utmaningen så jag måste passa. Jag kommer inte ändra min rutin som jag nu äntligen fått att funka. Jag kör min simning:) men superbra initiativ och jag kommer följa er andra.
    kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör på ditt sett du och var ed ändå. Det viktiga är inte HUR vi tränar utan ATT vi tränar och peppar varandra:)

      Kram

      Radera
  3. Vilket härligt initiativ!! Äntligen någon som tar tag i det. Grymt bra =))
    Jag vill haka på nu men min rygg är inte som den borde. Får inte göra så enormt mycket aktiviteter än så länge=((
    Men jag kommer definitivt följa dig på resan =)!!

    Kram Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer oss och häng på senare om du kan. Hoppas ryggen blir bättre snart!

      Kram

      Radera
  4. Jag hoppas att man kan röra sig hur man vill, jag menar vilken fysisk aktivitet som helst går väl bra? Inte bara springa eller gå.. Men jag kör på för just nu gäller ju skidor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart bara man rör sig och peppar varandra:)

      Kram

      Radera
  5. Nu kör vi! Har varit ett kort pass på gymet idag men även gått 4 korta promenader (för hundarnas skull nu när det är så kallt).
    Vad jag tränade kan du se här http://hemmapasjuan.blogspot.se/2012/12/underbara-bloggvarld.html
    Vet inte om jag gjort rätt men hojta till annars ;)
    Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg det på din blogg! Vad duktigt av dig!!
      Jag gick en promenad men för kallt men klarade i alla fall 40min power walk!
      Kram

      Radera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!