13 augusti 2013

TräningsUtmaning


Veckans utmaning - Kondition
Jag utmanar er i kondition, 21 kilometer på en vecka. Vilka antar utmaningen?
Utmaningen ska utföras på 7 dagar. Du väljer själv hur du vill lägga upp det efter egen förmåga och träningsvana. Du kan springa 2,1 mil en gång eller så tar du tre kilometer om dagen i ett svep eller uppdelat. Lätt jogg, löpning, snabb promenad eller barnvagnspromenader?
Så utför du utmaningen
Konditionsträning är jätteviktigt för att orka med vardagen. När du ger dig ut på en joggingtur eller en powerwalk, tänk på din hållning, sänk axlar och ha en lätt anspänning i magmusklerna. Lyft blicken!

TIPS: När det gäller träning är känslan och psykologin viktig för resultatet. Så för att promenaden ska bli ett träningspass - BYT OM. Ha träningskläder och ordentliga skor. Du kommer att gå snabbare och känslan efter passet kommer vara ännu bättre!
Lycka till!
Jag börjar med en snabb Powewalk med mina systrar igår. Bra att förena nytta med nöje. Prata om livet och träna. Vi Blandade promenaden med korta löpningar för att få upp flåset lite extra! 7km blev det på ca 50 min! Endast 14Km kvar denna vecka för att klara utmaningen!

4 kommentarer:

  1. Me like =) Uppdaterar efter dagens motion...
    Hoppas du mår fint. Kram

    SvaraRadera
  2. Det här inte riktigt min grej, har PT och det skulle gå åt alldeles för mycket tid att följa upp via bloggen osv..

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Låter om ett bra en idé!
    Jag hostar och snorar fortfarande så jag jobbar på att bli fri förkylningen nu som så tjurigt flyttat in.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Oh va rolig utmaning!

    Www.mystyle.blo.gg

    SvaraRadera

Tack för era fina kommentarer.

Vill ni komma i kontakt med mig så har jag mail: j.norrestam@hotmail.com

Välkommen åter!